زنان عاشق چه کسی می شوند؟

مقالات » زندگی مشترک


مرد ها بخوانند:

 

ارتباط کلامی: 
زنها میل دارند مرتب از این طرف و آن طرف حرف بزنند ، زیرا آنان به ارتباط کلامی که رنگ عاطفی داشته باشد علاقه مندند. زنان که بار عاطفه ها را به دوش می کشند، نیاز دارند که حالتهای روحی و روانی خود را بیان کنند. به این نوع کارها ، بر چسب پر حرفی نزنید. . 

بدبینی : 
مرد بد بین و شکاک نه تنها به خود ظلم می کند، بلکه به همسرش هم جفا روا می دارد. باید پذیرفت که زنان برای حفظ آبرو و یا ترس از شوهر نیست که وفا دارند . آنان به خاطر احترامی که برای جسم و روح خود قائل اند جز به همسر خویش به کس دیگری نمی اندیشند. 

تسلط : 
تسلط و احساس مالکیت با حکومت بر قلبها فرق دارد . نگاه خود را تغییر دهید تا دریچه ای به روح و روان همسر برایتان باز شود . عاشقی هنر پیچیده ای است. همه به مطالعه و تفکر در این باره نیاز دارند..

ادا و اصول :
اغلب مردان اعتقادات عجیب و غریبی دارند. آنان می گویند: « اگر از همسر تعریف شود ، خودش را خواهد گرفت!!   » یا می گویند:« همسرم می داند که او را دوست دارم. بچه که نیست تا بخواهم هر روز آن را یاد آور شوم.» اما حضرت رسول اکرم (ص) می فرمایند: « اگر مردی به همسرش بگوید دوستت دارم ، تا ابد در خاطر او باقی می ماند.»

تعریف : 
وقتی همسرت جلوی آینه می ایستد، حتما از اندام ، موها و زیبایی صورتش تعریف کن . این کارها به او اعتماد به نفس می دهد. همین حرفهای به ظاهر پیش پا افتاده ، نکته سنجی محسوب می شود. 

رو کم کنی : 
آقای محترم! وقتی همسرت خودش را لوس می کند و مثل بچه ها نوک زبانی حرف می زند ، او را در آغوش بگیر و به او بگو « کوچولوی من تو چقدر خوبی!» و اگر تو هم همانند همسرت حرف بزنی ، معرکه می شود.

دیر آمدن : 
آقای داماد عزیز! یک تلفن ناقابل برای اطلاع دادن درباره دیر آمدنت کافی است که همسرت احساس احترام و ارزش کند. چرا باید بهانه بیاوری که « وقت نشد؟»

خرید گل :
خریدن گل کار خیلی خوبیه ، ولی خریدن گل وقتی که همسرت اصلا انتظارش را ندارد ، صد برابر شگفت آور تر است. یک کاری بکن! 

 

ترس از تغییر :

مقرراتی نباشید. کمال طلب نباشید . از تغییر نترسید . مو را از ماست نکشید . عادتهای روزمره را کنار بگذارید تا به زندگیتان شور و نشاط ببخشید . همیشه یک جور بودن خسته کننده است.

 

خانه تکانی :

وقتی همسرت از یک خانه تکانی خسته کننده فارغ شده و به نزد تو می آید ، یک چای دبش برایش بریز.

 

گریه همسر : 

وقتی همسرت به گریه می افتد، به او نگو « باز مثل بچه ها خودت را لوس کردی؟» در این گونه مواقع، بغل کردن و نوازش کردن او بهتر است. در این صورت او احساس می کند کسی هست که پشتیبان او باشد.